fredag 18 juni 2010

På gång

Nu har här inte hänt något på mycket länge! Skäms på mig. Böcker jag snart ska försöka att recensera är:

Priestess of Avalon av Marion Zimmer Bradley och Diana L. Paxton

och

Mörkrädd av Andreas Roman

Tyvärr har det inte hänt mycket mer på läsfronten. Priestess of Avalon tog mig lång tid att avsluta, delvis eftersom jag läser långsammare på engelska.

Just nu läser jag Ett annat liv, av Per Olov Enquist och När änglar dör, av Andreas Roman. Ett annat liv är väldigt olik böcker jag vanligtvis väljer, därför tänkte jag testa om det var något för mig!

Boken jag läste förut; Gobelängen, lade jag faktiskt ner eftersom den aldrig berörde mig. Jag är pyttelite sugen på att plocka upp den igen, för jag gillar inte oavslutade projekt, men jag har blivit bättre och bättre på att inte ödsla energi på sådant som inte ger något. Den får nog stå kvar i hyllan, med markeringen var jag slutade läsa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar